Χρήσιμος Οδηγός για τον κανονισμό της ΕΕ που αφορά την προσβασιμότητα σε Προϊοντα & Υπηρεσίες με έμφαση στο Λιανεμπόριο & τις ΜΜΕ από το ΕΣΠ

Κανονισμός (ΕΕ) 2019/882 για την Προσβασιμότητα – Τι ισχύει από 28 Ιουνίου 2025

1. Τι είναι ο Κανονισμός (ΕΕ) 2019/882;
Είναι ένας ευρωπαϊκός κανονισμός που θεσπίζει κοινές απαιτήσεις προσβασιμότητας για προϊόντα και υπηρεσίες, ώστε να είναι προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρία (π.χ. προβλήματα όρασης, ακοής ή κινητικότητας).

2. Ποιες επιχειρήσεις επηρεάζονται;

-Επιχειρήσεις με e-shop ή άλλες ψηφιακές υπηρεσίες προς το κοινό.

-Επιχειρήσεις που διαθέτουν προϊόντα τεχνολογίας ή με ψηφιακή διεπαφή (π.χ. οθόνες, ΑΤΜ, μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων).

-Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς όπως τραπεζικές υπηρεσίες, εισιτήρια, μεταφορές, τηλεπικοινωνίες.

3. Τι σημαίνει «προσβασιμότητα» στην πράξη;

Η προσβασιμότητα αφορά:

-Την κατανοητή παρουσίαση του περιεχομένου (σαφείς οδηγίες, σωστή αντίθεση χρωμάτων, δυνατότητα πλοήγησης με πληκτρολόγιο).

-Τη δυνατότητα χρήσης από άτομα με αναπηρία, όπως screen readers, φωνητικές εντολές κ.ά.

-Τη σωστή δομή και λειτουργικότητα e-shop ή ψηφιακής πλατφόρμας.

4. Αν έχω μόνο φυσικό κατάστημα χωρίς e-shop, με αφορά;
Όχι, εκτός αν πουλάτε συγκεκριμένα προϊόντα που εμπίπτουν στον κανονισμό (όπως ψηφιακά προϊόντα ή συσκευές με οθόνες/λογισμικό).

5. Αν έχω e-shop, τι πρέπει να κάνω;

Θα χρειαστεί να διασφαλίσετε ότι:

-Το e-shop σας είναι συμβατό με βασικά πρότυπα προσβασιμότητας (όπως το WCAG 2.1).

-Περιλαμβάνει σαφή εναλλακτικά κείμενα σε εικόνες, καλή αντίθεση, πλοήγηση χωρίς ποντίκι κ.ά.

-Ο πελάτης με αναπηρία μπορεί να πλοηγηθεί και να ολοκληρώσει αγορές ανεξάρτητα.

6. Υπάρχουν εξαιρέσεις για μικρές επιχειρήσεις;

Ναι. Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις (κάτω των 10 εργαζομένων και με ετήσιο κύκλο εργασιών κάτω των 2 εκατ. ευρώ) εξαιρούνται από την υποχρέωση συμμόρφωσης, εκτός αν παράγουν ή διαθέτουν συγκεκριμένα προϊόντα/υπηρεσίες που εμπίπτουν άμεσα στον κανονισμό.

7. Υπάρχουν κυρώσεις αν δεν συμμορφωθώ;

Ναι, προβλέπονται διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. Ειδικοί φορείς (π.χ. ΕΣΑμεΑ, Συνήγορος του Πολίτη, αρχές ελέγχου) έχουν δικαίωμα παρέμβασης ή καταγγελίας.

8. Πού μπορώ να απευθυνθώ για τεχνικές αλλαγές;

Σε ειδικούς προσβασιμότητας ιστοσελίδων.

9. Τι σκοπεύει να κάνει ο Εμπορικός Σύλλογος;

-Θα διοργανώσει ενημερωτική ημερίδα/σεμινάριο.

-Θα παρέχει οδηγούς και πρότυπα για συμμόρφωση με απλό και πρακτικό τρόπο.

-Θα διαμεσολαβήσει προς τις αρχές για σαφείς οδηγίες και στήριξη στις μικρές επιχειρήσεις. 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Ο  ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                          Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ                ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΠΡΑΛΟΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *