“Η σκιά της μύγας” μονόπρακτο για δύο ηθοποιούς σ’ ένα καφενείο

Το Θέατρο του παπουτσιού πάνω στο δέντρο, μετά τον εξαιρετικά επιτυχημένο πρώτο κύκλο  παραστάσεων του θεατρικού έργου Η ΣΚΙΑ ΤΗΣ ΜΥΓΑΣ της Βαλεντίνας Παπαδημητράκη σε   συνεργασία με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, συνεχίζει με έναν νέο κύκλο παραστάσεων στην Αθήνα, συγκεκριμένα στην Πολιτεία στην Ακαδημία Πλάτωνος, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Μια γυναίκα απροσδιόριστης ηλικίας.

Ένα καφενείο γεμάτο τουρίστες.

Μια ανακαίνιση εκ βάθρων.

Ένας προορισμός.

Μια λυτρωτική άφιξη. 

Η ηρωίδα του έργου είναι έτοιμη για ταξίδι. Κατεβαίνει με τη βαλίτσα της στο καφενείο, όπου συναντά τους θεατές. Το διαμέρισμά της βρίσκεται στο ίδιο κτίριο και είναι έτοιμο να υποδεχτεί τους Ιταλούς τουρίστες που το έχουν νοικιάσει μέσω πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης. Έτσι ζει. Έτσι έχει οργανώσει τη ζωή της. Τουρίστες αυτοί; Τουρίστας κι η εκείνη.

Η ΣΚΙΑ ΤΗΣ ΜΥΓΑΣ συναντά τους κατοίκους της πόλης αποκλειστικά σε καφενεία για να αφηγηθεί την ιστορία της με τρόπο άμεσο, ανθρώπινο, αγωνιώδη, ειλικρινή. Παρουσιάζεται στην Ακαδημία Πλάτωνος, μια περιοχή στις παρυφές του κέντρου της Αθήνας, με δυναμικές συλλογικότητες και κινήσεις πολιτών που προασπίζουν τον δημόσιο χώρο και τη βιωσιμότητα της γειτονιάς.

Το καφενείο, ως χώρος κοινωνικοποίησης, ανταλλαγής ιδεών και καθημερινής αλληλεπίδρασης,  γίνεται το φυσικό σκηνικό μιας παράστασης που ακροβατεί στα όρια της νοσταλγίας, του  ρεαλισμού και της ονειροπόλησης.

Η παράσταση επιφυλάσσει οργανικό ρόλο και στους θεατές, που, αφού σερβιριστούν και χαλαρώσουν στα τραπεζάκια τους, θα γνωρίσουν μια γυναίκα της διπλανής πόρτας που έχει μετατρέψει το σπίτι της σε κατ’ οίκον ξενοδοχείο απογυμνωμένο από κάθε μνήμη.

Ένα θεατρικό μονόπρακτο για την πόλη που αλλάζει.

Για τις γειτονιές που χάνονται.

Για το αστικό τοπίο που μεταβάλλεται βίαια χάριν εξευγενισμού.

Για το εσωτερικό τοπίο των ανθρώπων που πασχίζουν να προσαρμοστούν.

Για τα χνάρια της ατομικής και της συλλογικής μνήμης που σβήνουν
με την επέλαση του υπερτουρισμού.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Βαλεντίνα Παπαδημητράκη

Σκηνοθεσία: Τάσος Καρακύκλας

Μουσική: Φώτης Σιώτας

Κοστούμια: Βάσω Γιαρένη

Φωτογραφίες: Στέλιος Αγγελίδης, Σίμος Γιαννάκος

Video: Βασίλης Καραδάτκος 

Γραφιστικά: Γιώργος Χατζάκης

Οργάνωση παραγωγής: Βαλεντίνα Παπαδημητράκη

Ερμηνεία: Σοφία Λιάκου

Στον ρόλο του καφετζή ο Τάσος Καρακύκλας.

Παραγωγή: Θέατρο του παπουτσιού πάνω στο δέντρο

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

κάθε Σάββατο στις 21:00

από 8 Μαρτίου έως 12 Απριλίου   

στην Πολιτεία, Μοναστηρίου 136, Ακαδημία Πλάτωνος

Γενική είσοδος:15 ευρώ με κέρασμα (μπύρα ή κρασί)

Εισιτήρια: Ηλεκτρονικά στη more.com

https://www.more.com/theater/i-skia-tis-mygas/

και στο καφενείο πριν από την έναρξη της παράστασης

Διάρκεια: 50 λεπτά

Πληροφορίες: 6973421650

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

…”Αν το θέατρο είναι ούτως ή άλλως συνέργεια –περισσότερο από κάθε άλλη τέχνη– το θέατρο που βγαίνει από τις αίθουσες και μπαίνει σε χώρους οι οποίοι καταργούν τα όρια μεταξύ θεατών και ηθοποιών πολλαπλασιάζει αυτή την εμπειρία, στέλνοντάς την στη στρατόσφαιρα”…

Ηρώ Κουνάδη, in2life.gr

…”Όλα στην παράσταση γίνονται φυσικά. Η Σοφία Λιάκου, με τη βελούδινη φωνή της, σε παρασέρνει σιγά-σιγά στην εξιστόρηση μιας ιστορίας που είναι η δική της, αλλά θα μπορούσε να είναι και η δική σου, ενός συγγενή ή μιας γειτόνισσας, κάποιου γνωστού που σου την έχουν μεταφέρει. … Η συγγραφέας δεν αρκείται απλώς να περιγράψει ή να καυτηριάσει τα φαινόμενα του Airbnb, του Booking και τις επιπτώσεις τους. Επιχειρεί κάτι πολύ πιο ουσιώδες. Μια προσέγγιση του φαινομένου από κοινωνιολογική διάσταση, όχι μόνο διερευνώντας τις επιπτώσεις του, αλλά κυρίως επιχειρώντας την ανάδειξη των αιτιών του “…

Άννα Κοντολέων, diastixo.gr

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
(Η σκιά της μύγας, Κάπα Εκδοτική)

…”Η ηρωίδα, ακολουθώντας τη μοίρα των κατοίκων των τουριστικών περιοχών, σκέφτεται πλέον ανοίκεια για τον εαυτό της, θεωρεί ότι μπορεί και πρέπει να υπηρετήσει τα γούστα των άλλων, το σπίτι της μπορεί να είναι ένα ακόμα σημείο στον χάρτη… διαθέσιμο. Στόχος μας, αν γίνεται να εξαφανιστούμε. Αν και το έργο γράφτηκε για την πόλη της Αθήνας, μπορεί κάλλιστα να προσαρμοστεί και να παρουσιαστεί σε οποιαδήποτε πόλη”…

Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, σκηνοθέτις

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *