Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς ζητά διευκρινίσεις για την επιτυχή εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς απηύθυνε επιστολή στην Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Δ. Μιχαηλίδου, όπου ζητά διευκρινίσεις προκειμένου να είναι επιτυχής η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, το κείμενο της οποίας έχει ως εξής:
«Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς ήταν από την πρώτη στιγμή θετικός στην εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας Εργασίας, ως ένα μέτρο που προστατεύει τόσο τον εργαζόμενο, όσο και τον υγιή ανταγωνισμό.
Θεωρούμε πολύ θετική την απόφασή σας για χρονική παράταση της εφαρμογής της και στο λιανικό εμπόριο, καθώς έως την 1η Ιουλίου 2024, όπου θα είναι η πλήρης επιχειρησιακή εφαρμογή του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, οι επιχειρήσεις θα έχουν τον απαραίτητο χρόνο για να ενημερωθούν για το νέο Πληροφοριακό Σύστημα του ΕΡΓΑΝΗ και να προχωρήσουν στη συνέχεια στις απαιτούμενες ενέργειες για τη συνολική χρήση των εφαρμογών του.
Ωστόσο, εξαιρετικής σημασίας είναι να απαντηθούν στο διάστημα αυτό όλα τα ερωτήματα σχετικά με την χρήση της ψηφιακής κάρτας, προκειμένου να γίνει απρόσκοπτα και επιτυχώς η εφαρμογή της και συγκεκριμένα:
● Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για ένα μικρό διάστημα «ανοχής» στην είσοδο ή και την έξοδο του εργαζόμενου και κατά συνέπεια στο χτύπημα της κάρτας. Να δοθεί ένα ελάχιστο διάστημα ανοχής (π.χ. 20 λεπτά), όπου αυτός ο χρόνος να μη λογίζεται ως υπερεργασία, ιδίως όταν απαιτείται για την προετοιμασία ανάληψης ή αποχώρησης από την εργασία.
● Στην καθημερινότητα του λιανεμπορίου οι επιχειρήσεις λειτουργούν με τον “υπεύθυνο καταστήματος”, ο οποίος ουσιαστικά τελεί χρέη προϊστάμενου, έχει αισθητά υψηλότερο μισθό από το υπόλοιπο προσωπικό, όχι όμως στο ύψος του τετραπλάσιου κατώτατου όπως ορίζει ο νόμος, ώστε να εξαιρείται από την υποχρεωτικότητα της χρήσης της κάρτας. Εδώ απαιτείται παρέμβαση, καθώς θα δημιουργηθεί σοβαρή δυσλειτουργία στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων.
● Χρειάζεται διευκρίνιση για το εάν και το πώς εφαρμόζεται η ψηφιακή κάρτα σε δευτερεύοντες ΚΑΔ, εφόσον βέβαια ο κύριος ΚΑΔ έχει υποχρέωση.
● Επίσης, χρειάζεται διευκρίνηση για τη χρήση ψηφιακής κάρτας και από εργαζόμενους που απασχολούνται σε καταστάσεις «shop in a shop».
● Τέλος, θα πρέπει να υπάρξουν διευκρινίσεις για ένα σημαντικό αριθμό εμπορικών καταστημάτων που δεν έχουν συνεχόμενο ωράριο και λειτουργούν τρεις από τις έξι μέρες για λιγότερο από οκτώ ώρες.
Δεσμευόμαστε πως θα επανέλθουμε και με όποια άλλα ζητήματα προκύψουν, ώστε η επίλυση τους να εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς».