Διαβίβαση επιστολής Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς προς τον Διοικητή ΑΑΔΕ

Αξιότιμε κύριε Διοικητά,

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, σε συνέχεια προηγούμενων παρεμβάσεών του και έχοντας σαν στόχο την επιτυχία της διασύνδεσης ταμειακών μηχανών και POS, αλλά και εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, σας μεταφέρει σειρά ζητημάτων που θέτουν καθημερινά τα μέλη μας.

Αρκετά από αυτά τα έχουμε ήδη θέσει στο υπουργείο το προηγούμενο διάστημα,  δυστυχώς όμως, όσο η καταληκτική ημερομηνία πλησιάζει, τα ερωτήματα και η ανησυχία μεγαλώνουν. Θα παρακαλούσαμε για τις οδηγίες σας στις ανησυχίες αυτές, ώστε να αποτελέσουν ένα «οδικό χάρτη» για τους συναδέλφους μας.

Συγκεκριμένα, σας παραθέτουμε τα ακόλουθα:

● Έχει παρατηρηθεί ότι επιχειρήσεις που έχουν ERP βρίσκονται αντιμέτωπες με πολύ υψηλές χρεώσεις ή ενημερώνονται ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμοι  φορολογικοί μηχανισμοί που θα συνδέονται με τα POS. Έτσι, καλούνται να κάνουν βήματα πίσω, να αποσυνδέσουν την αποθήκη τους και να επιστρέψουν στην αγορά ταμειακής μηχανής.

● Οι τεχνικές εταιρίες που αναλαμβάνουν την διασύνδεση, συχνά δεν αποδέχονται το voucher ή και αρνούνται να δεσμευτούν σε συγκεκριμένο ραντεβού, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να βρίσκονται εκτεθειμένες.

● Το  αμέσως επόμενο πρόβλημα είναι τα POS που είναι ασύρματα και λειτουργούν με δεδομένα κινητής τηλεφωνίας. Γι αυτή την κατηγορία ο κάθε πάροχος πληρωμών πρέπει να υλοποιήσει μια ενδιάμεση επικοινωνία ταμειακής με POS, το λεγόμενο middleware, το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις δεν έχει ολοκληρωθεί.

● Οι εταιρίες που έχουν ταμειακή μηχανή, αλλά και κάποιο πρόγραμμα για να εκδίδουν τιμολόγια σύμφωνα με την οδηγία  της ΑΑΔΕ  πρέπει πρώτα να εκδώσουν απόδειξη και να πληρώσουν, έπειτα να εκδώσουν πιστωτικό στοιχείο λιανικής γι αυτήν την απόδειξη και μετά να εκδώσουν το τιμολόγιο. Η χρονοβόρα αυτή διαδικασία για την έκδοση τιμολογίου, όταν η πληρωμή έχει γίνει με την χρήση κάρτας, δεν είναι η ενδεδειγμένη. Η ακύρωση της απόδειξης της ταμειακής μηχανής, όχι μόνο φαίνεται αδόκιμη, αλλά είναι και μη λειτουργική, καθώς πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς θα πρέπει να ακολουθεί αυτή τη διαδικασία για αρκετές έως δεκάδες φορές την ημέρα.

● Η εκτεταμένη χρήση της Tax Free υπηρεσίας λόγω του τουρισμού, πως θα εξυπηρετηθεί;  Αν η πληρωμή γίνει με κάρτα και εκδοθεί ταυτόχρονα απόδειξη,  αυτή πρέπει πάλι να ακυρωθεί καθώς ο καταναλωτής έπαιρνε ως τώρα ειδική χειρόγραφη απόδειξη για χρήση της στο τελωνείο;  Αντίστοιχα, τι ισχύει στην περίπτωση αποστολής των εμπορευμάτων; 

          Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την προσοχή και ανταπόκρισή σας και αναμένουμε σχετική απάντησή σας στα θέματα που θέτουμε υπόψη σας.

Με ιδιαίτερη τιμή,

Ο  ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                              Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                           

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ                     ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΠΡΑΛΟΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *