ΠΕΣΑ: Θετική ανταπόκριση στο «early start» των «Black Friday» προσφορών

Το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής επισημαίνει πως οι «Black Friday» και «Cyber Monday» προσφορές, φέτος, ξεκίνησαν νωρίς τον Νοέμβριο και θα διαρκέσουν σχεδόν όλο το μήνα, δίνοντας την ευκαιρία στους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους για μια ευρεία γκάμα κατηγοριών καταναλωτικών αγαθών σε πολύ καλύτερες τιμές. Ήδη, μικρά και μεγάλα καταστήματα, στην Ελλάδα και όχι μόνο, έχουν ξεκινήσει τη διαφημιστική τους καμπάνια, είτε με τις κλασικές μορφές στον Τύπο και τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, είτε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε μια, λοιπόν, περίοδο έντονης ακρίβειας, οι φετινές προωθητικές ενέργειες των Black Friday και Cyber Monday δίνουν, επί της ουσίας, μια ανάσα στον οικογενειακό προϋπολογισμό, λίγο πριν το «κατώφλι» της εισόδου στην απαιτητική εορταστική αγορά, που θα αποτελέσει την επόμενη πρόκληση.

Αντίστοιχα, ο εμπορικός κόσμος της Αττικής, κατά τη διάρκεια της περιόδου που διατρέχουμε, παρά τις πολλές ιδιομορφίες της, ευελπιστεί να δει ικανοποιητικούς τζίρους. Οι καταναλωτές είναι, πλέον, εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο, άρα και με την χρήση πλατφορμών, μέσα από τις οποίες αναζητούν τις καλύτερες δυνατές τιμές συγκρίνοντας, ενίοτε, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, όταν πρόκειται για ηλεκτρονικές και άλλες ηλεκτρικές συσκευές. Αυτή ακριβώς η εξοικείωση με τα πληκτρολόγια και τα τάμπλετ δεν διέλαθε της προσοχής του εμπορικού κόσμου ο οποίος, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία, έσπευσε να επενδύσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αναγνωρίζοντας ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύονται τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Το μεγαλύτερο, μάλιστα, ποσοστό των αγορών, το προηγούμενο έτος, πραγματοποιήθηκε κατά 66% μέσω κάποιας φορητής συσκευής mobile phone και tablet, ενώ το 34% των αγοραστών προτίμησε το desktop. Οι πρωταγωνιστές και της φετινής περιόδου αναμένεται να είναι τα είδη τεχνολογίας, οι οικιακές συσκευές, με την ένδυση, την υπόδηση και τα καλλυντικά να ακολουθούν, όπως άλλωστε συνέβη και την περσινή περίοδο.

Το αγοραστικό κοινό, αναμφισβήτητα, είναι πολύ πιο ενημερωμένο σε σχέση με το παρελθόν και πριν ολοκληρώσει μια αγορά έχει διερευνήσει πολύ προσεκτικά τόσο στα ηλεκτρονικά, όσο και στα φυσικά καταστήματα το επίπεδο των τιμών των προϊόντων που αναζητά. Άλλωστε, έχουμε επισημάνει πάρα πολλές φορές ότι δεν συμφέρει να προσπαθήσεις να κοροϊδέψεις τον καταναλωτή, γιατί αυτός που τιμωρεί τελικά πιο αυστηρά ακόμα και από τα χρηματικά πρόστιμα είναι ο ίδιος ο καταναλωτής. Ο εμπορικός κόσμος, στη πλειονότητά του, σέβεται τον καταναλωτή και, σε πείσμα των δύσκολων περιστάσεων, εξακολουθεί να «βάζει πλάτη» για την συγκράτηση των τιμών. Όσον αφορά στην κινητικότητα της αγοράς, ο εμπορικός κόσμος διατηρεί συγκρατημένη αισιοδοξία, παρά το γεγονός ότι γνωρίζει πως το καταναλωτικό κοινό είναι πολύ πιεσμένο. Το αίσθημα της ανασφάλειας για τον επερχόμενο χειμώνα, όσον αφορά στην αντοχή των οικογενειακών προϋπολογισμών, ελέω των πληθωριστικών πιέσεων, είναι άλλωστε υπαρκτό.

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. και Π.Ε.Σ.Α., Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε:

«Οι Black Friday και Cyber Monday, είναι ένας διπλός επιτυχημένος και καθιερωμένος θεσμός στην ελληνική αγορά, όπου ο εμπορικός κόσμος προσπαθεί να προσελκύσει με προσφορές τους καταναλωτές. Παράλληλα, είναι ένα πραγματικό κίνητρο για τα νοικοκυριά που πιέζονται οικονομικά, να κάνουν αγορές σε προϊόντα που καλύπτουν τις τρέχουσες ανάγκες τους σε χαμηλότερες τιμές. Είναι εμφανές ότι η προσπάθεια που καταβάλουν οι επιχειρήσεις, εκτός από μεγάλη ένταση στις πωλήσεις, είναι να έχουν και μεγαλύτερη προωθητική διάρκεια. Αν και έχω επισημάνει τον κίνδυνο απαξίωσης του εκπτωτικού θεσμού από μία παρατεταμένη περίοδο, φέτος, θα πρέπει να αναθεωρήσω, αφενός λόγω της κατάργησης των ενδιάμεσων εκπτώσεων και, αφετέρου, της εκ νέου εκτίναξης του πληθωρισμού. Επίσης, το 2022, που η περίοδος των αντίστοιχων προσφορών διήρκεσε τουλάχιστον δύο εβδομάδες, δεν φαίνεται να επηρέασε το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Στις αγορές της Αττικής υπάρχει επάρκεια προϊόντων, πληθώρα καλών τιμών για όλα τα βαλάντια, αλλά και μεγάλος ανταγωνισμός. Οι καταναλωτές δεν έχουν παρά να εκμεταλλευτούν την συγκεκριμένη περίοδο ως ευκαιρία για τις διαδικτυακές και μη αγορές τους.»

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *