Κορκίδης ΕΒΕΠ «Ο διάλογος για ψηφιακές αγορές να οδηγήσει σε σαφείς, συνεπείς κανόνες σε όλη την ΕΕ»

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, ως μέλος του Δ.Σ. της EuroCommerce, ενόψει της έναρξης – αυτή την εβδομάδα –  των τριμερών διαλόγων μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Συμβουλίου και της Επιτροπής αναφορικά με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), ενημερώνει για την τοποθέτηση της Γενικής Διευθύντριας της EuroCommerce, Christel Delberghe, που δήλωσε:

«Η πανδημία έχει επιταχύνει μαζικά τις διαδικτυακές πωλήσεις και οι διαδικτυακές πλατφόρμες μπορούν να προσφέρουν στους εμπόρους, συμπεριλαμβανομένων των ΜμΕ, πραγματικά οφέλη, αυξάνοντας την προβολή και την πρόσβασή τους σε μια ευρύτερη πελατειακή βάση, παρέχοντας αποτελεσματικότητα και μειωμένο κόστος συναλλαγών. Ζητάμε από τους συννομοθέτες να διασφαλίσουν ότι οι κανόνες που τελικά εγκρίθηκαν είναι εφαρμόσιμοι, σαφείς για όλους τους εμπλεκομένους και δεν δημιουργούν περιττές επιβαρύνσεις ή κόστη. Ειδικότερα, ζητούμε ο DMA να αντικατοπτρίζει πλήρως τις διαφορές μεταξύ των διαφόρων υπηρεσιών που παρέχονται από τις πλατφόρμες και να αποφεύγει τον κατακερματισμό της ενιαίας αγοράς.

Σε ένα περιβάλλον προκλητικό και ταχέως μεταβαλλόμενο, οι λιανοπωλητές και οι χονδρέμποροι χρειάζονται έναν DMA που να παρέχει νομική ασφάλεια και κίνητρα για να αναπτυχθούν και να επενδύσουν σε ισχυρές omnichannel (παντός καναλιού) στρατηγικές, μέσα σε μια ενιαία αγορά που να λειτουργεί σωστά, με σαφήνεια τόσο για τους ρυθμιστές πρόσβασης, όσο και για τις αναδυόμενες διαδικτυακές πλατφόρμες. Αυτό σημαίνει μέγιστη εναρμόνιση, ιδίως στο πεδίο εφαρμογής του DMA, και των πρακτικών που ρυθμίζονται από αυτό, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να είναι ο κύριος εφαρμοστής των νέων κανόνων προς αποφυγή κατακερματισμένης επιβολής των, που θα υπονόμευε την ενιαία αγορά.

Υποστηρίζουμε την πρόταση να διευκρινίσει η Επιτροπή, σε ρυθμιστικό διάλογο με τα ενδιαφερόμενα μέρη, σε ποιο βαθμό ισχύει μια υποχρέωση για μια συγκεκριμένη υπηρεσία διαδικτυακής πλατφόρμας, προκειμένου να επιτραπεί η προσαρμογή των κανόνων σε διαφορετικούς τύπους επιχειρηματικών μοντέλων. Σε αυτό το πλαίσιο, υποστηρίζουμε την πρόταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να διαχωριστούν οι έννοιες όπως «τελικός χρήστης» και «επιχειρηματικός χρήστης» ανάλογα με τον τύπο της βασικής πλατφόρμας, αλλά ο ορισμός του ενεργού τελικού χρήστη για αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει να συνδέεται αποκλειστικά με μια χρηματική συναλλαγή ή αγορά.

Τέλος, ελπίζουμε ότι, δεδομένης της σημασίας του DMA για πολλούς ενδιαφερόμενους, ο τριμερής διάλογος θα διεξαχθεί με πλήρως διαφανή τρόπο και ότι, τυχόν σημαντικές νέες αλλαγές, θα εξεταστούν προσεκτικά ως προς τον αντίκτυπό τους στην ανάπτυξη μιας ζωντανής και ανταγωνιστικής πλατφόρμας για την ευρωπαϊκή αγορά.»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.