Αγκαλιάστηκε από τους Πειραιώτες & την Εκπαιδευτική Κοινότητα η 1η Γιορτή Παιδείας

Με την παρουσία πλήθους κόσμου πραγματοποιήθηκε χθες η 1η Γιορτή Παιδείας, που διοργάνωσε η Διεύθυνση Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Πειραιά, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ιωνιδείου Σχολής. Στόχος της Γιορτής ήταν να τιμηθούν όλοι εκείνοι που συμβάλλουν στην εκπαίδευση και να αναδειχθούν όλες εκείνες οι αξίες που αντιπροσωπεύει,  υπηρετεί και καλλιεργεί  η παιδεία. Κατά τη  διάρκεια της εκδήλωσης τιμήθηκε από τον Δήμο Πειραιά ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς, Φαλήρου, Δραπετσώνας και Αγίου Ιωάννου Ρέντη  κ.κ. Σεραφείμ για τη σημαντική ποιμαντική, κοινωνική και εκπαιδευτική προσφορά του στην πόλη. Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιελάμβανε ακόμη μουσική και τραγούδια από την Ορχήστρα Εγχόρδων Νέων του Πρότυπου Μουσικού Κέντρου Πειραιά υπό τη διεύθυνση της κυρίας Σταυρούλας  Μέντη.

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στον χαιρετισμό του, επεσήμανε μεταξύ άλλων πως η επένδυση στην παιδεία αποτελεί προτεραιότητα για τη Δημοτική Αρχή, λέγοντας χαρακτηριστικά πως  «στόχος μας είναι να έχουμε σχολεία που προσφέρουν γνώσεις, διευρύνουν τους ορίζοντες, κοινωνικοποιούν, προάγουν τον ανθρωπισμό και την κοινωνική αλληλεγγύη».

Ο κ. Μώραλης ανέφερε στη συνέχεια πως τα τελευταία πέντε χρόνια και παρά τους περιορισμένους οικονομικούς πόρους, ο Δήμος Πειραιά προχώρησε σε εργασίες αναβάθμισης των σχολικών μονάδων, υπογραμμίζοντας πως «είναι επιτακτική ανάγκη να χτιστούν νέα σχολεία στην πόλη, κάτι το οποίο θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε από την κεντρική διοίκηση, όπως επίσης και περισσότερους πόρους για την εύρυθμη λειτουργία τους. Eπιδίωξή μας είναι να δημιουργήσουμε τα επόμενα χρόνια ένα ή αν είναι δυνατόν, δύο νέα σχολεία στην πόλη μας».

Ο Δήμαρχος Πειραιά αναφέρθηκε επίσης στη στενή συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά, λέγοντας πως αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη και συνοδοιπόρο στις πρωτοβουλίες του Δήμου, σημειώνοντας πως παράγει ερευνητικό έργο και καινοτομία πάνω σε κρίσιμους τομείς για την ανάπτυξη της πόλης, όπως είναι η ναυτιλία, η οικονομία και ο τουρισμός.

Μάλιστα ο κ. Μώραλης ανέφερε πως η  πόλη του Πειραιά είναι η πρώτη πόλη στην Ελλάδα και από τις πρώτες στην Ευρώπη, η οποία σχεδίασε και υλοποιεί στρατηγική για τη γαλάζια ανάπτυξη, προσθέτοντας: «Δημιουργήσαμε το πρώτο Κέντρο Επιχειρηματικής Καινοτομίας για τη γαλάζια ανάπτυξη «BLue Lab», το οποίο υποδέχεται μαθητές, φοιτητές, επιστήμονες και νέους επιχειρηματίες, με σύγχρονες υποδομές και εξοπλισμό για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών τους ιδεών. Από το 2014 έχουμε θεσμοθετήσει τον ετήσιο διαγωνισμό Καινοτομίας για τη γαλάζια ανάπτυξη «Bluegrowth», όπου στηρίζονται νέες επιχειρηματικές ιδέες και για τον οποίο έχουμε βραβευθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».

Κλείνοντας  τον χαιρετισμό του, ο κ. Μώραλης τόνισε πως για την οικονομική, πολιτισμική και κοινωνική ανάπτυξη του Πειραιά είναι αναγκαία η στενή συνεργασία όλων: της δημοτικής αρχής, της τοπικής κοινωνίας, της εκπαιδευτικής κοινότητας, της Εκκλησίας, τονίζοντας πως αυτό έχει επιτευχθεί στον Πειραιά, προς όφελος της πόλης και κυρίως των παιδιών.

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Σχολικών Κτηρίων κα Ασπασία Αλιγιζάκη, στον χαιρετισμό της, τόνισε ότι στόχος της Γιορτής  Παιδείας – που επιδίωξη είναι να καθιερωθεί ως θεσμός – είναι να τιμηθούν οι Τρεις Ιεράρχες, τα γράμματα, ο εκπαιδευτικός κόσμος, οι μαθητές.  Σημείωσε ότι κύριο μέλημα ενός πραγματικού παιδαγωγού δεν είναι απλώς να μεταδώσει  στο παιδί τη  γνώση,  αλλά να διαπλάσει χαρακτήρες και να δείξει στο παιδί ότι σημαντικό είναι να εμφορείται  από ήθος και αξίες  και από την αντίληψη ότι ανήκει σε μία κοινωνία ανθρώπων.

Στη συνέχεια η κα Αλιγιζάκη αναφέρθηκε στη βράβευση του Μητροπολίτη Πειραιώς, λέγοντας πως το ποιμαντικό, φιλανθρωπικό και παιδαγωγικό έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό για την πόλη μας. Επιπλέον η κα Αλιζάκη ευχαρίστησε τον εκπαιδευτικό  όμιλο ΙΕΚ ΑΚΜΗ και ιδιαίτερα τον κ. Ροδόπουλο για την προσφορά των δυο υποτροφιών, καθώς και τον Δήμαρχο Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη για τη στήριξή του σε όλες τις δράσεις για την παιδεία.

Την τιμητική πλακέτα, εκ μέρους του Μητροπολίτη Πειραιώς, παρέλαβε ο Αρχιμανδρίτης της Μητροπόλεως Πειραιώς πατέρας Δανιήλ. Σε μήνυμά του  ο Μητροπολίτης Πειραιώς, Φαλήρου, Δραπετσώνας και Αγίου Ιωάννου Ρέντη κ.κ. Σεραφείμ ευχαρίστησε για  την τιμητική αυτή διάκριση, προσθέτοντας πως είναι μια έκφραση αγάπης στους εκατοντάδες εθελοντές και εθελόντριες που προσφέρουν όλη τους την καρδιά για όλους όσοι δοκιμάζονται, αδιακρίτως οποιασδήποτε προελεύσεως ή θρησκευτικής πίστης.

Στην 1η Γιορτή Παιδείας μίλησε επίσης, ο Πρόεδρος της Φιλολογικής Στέγης Πειραιά, ιστορικός και συγγραφέας κ. Στέφανος Μίλεσης,  με θέμα: «αναφορές στην ιστορία της πειραϊκής εκπαίδευσης».

Χαιρετισμό απηύθυνε η Διευθύντρια Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης κα Βάσω Σωτηρίου

Σας παραθέτουμε την ιδιαίτερη ομιλία της κας Σωτηρίου:

«Καλησπέρα σας,

Μεγάλη τιμή η παρουσία σας εδώ σήμερα!

Είναι τόσο ευρεία η θεματολογία που αφορά στην Παιδεία που θα μπορούσε να μιλάει κανείς επί ώρες γι αυτήν.

Απόψε ωστόσο, που η Παιδεία γιορτάζει,  αξίζει  να πούμε δυο λόγια και για τον κοινωνικό της ρόλο.

Η  εποχή μας, εκλεκτοί προσκεκλημένοι μας, κυρίες και κύριοι, αδιαμφισβήτητα χαρακτηρίζεται από ένα καταιγιστικό κύμα αλλαγών, που επηρεάζει όλα τα επίπεδα της ζωής των πολιτών.

H αύξηση της διεθνούς κινητικότητας, κυρίως δε των  μεταναστευτικών   ρευμάτων,  διαμορφώνει  μια   νέα    πολυπολιτισμική   κοινωνία, μέσα στην  οποία οι πολίτες – όλοι- καλούμεθα  να συμβιώσουμε .

Η σύγχρονη κατάσταση  στην Ελλάδα γίνεται από πολύ κόσμο  αντιληπτή ως απειλή  για  τις  σταθερές αξίες   της   ζωής   τους   – τη  γλώσσα, τη  θρησκεία, την  εθνική   ταυτότητα, την  οικογένεια.

Παράλληλα λόγω των οικονομικών προβλημάτων που  βιώνουν οι πολίτες, η κοινωνική πραγματικότητα υπό οποιαδήποτε προσέγγιση χαρακτηρίζεται από ανισότητα  και αδικία», όπως αναφέρει και  ο καθηγητής μου ο Δημήτρης Βενιέρης.

Υπό τις τρέχουσες λοιπόν οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τίθεται το ερώτημα, ποιες μορφές κοινωνικής πολιτικής μπορούν να στηρίξουν την προσπάθεια ανασυγκρότησης των δυνάμεων της κοινωνίας   και  να   συμβάλλουν   στη   μείωση   των   κοινωνικών   ανισοτήτων   και   τη συλλογική ευημερία;

Η  απάντηση έρχεται απευθείας από το Σύνταγμα της Ελλάδας, που εντάσσει την Παιδεία στα θεμελιώδη κοινωνικά δικαιώματα και την ορίζει ως

Βασική αποστολή του κράτους που έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Υπό την έννοια αυτή η Παιδεία, δηλαδή η μόρφωση και η ευρύτερη καλλιέργεια του ανθρώπου, που θα  μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ο σκοπός της εκπαίδευσης, δικαίως χαρακτηρίζεται ως πυρηνικό πεδίο έκφρασης κοινωνικής πολιτικής και  οφείλει να αποτελεί πρωταρχική ευθύνη της πολιτείας.

Πώς συνδέεται η εκπαιδευτική πολιτική με την ανάπτυξη;

Όπως έγραψε ο Ε. Παπανούτσος «η άνοδος της μορφωτικής στάθμης ενός λαού,   αποτελεί προϋπόθεση της οικονομικής ευημερίας και πνευματικής προκοπής του.

Ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα δίνει επαγγελματικές δεξιότητες και δημιουργεί το ανθρώπινο κεφάλαιο, το οποίο – όπως διαχρονικά έχουν υποστηρίξει οι μεγαλύτεροι οικονομολόγοι, αποτελεί τον σπουδαιότερο πλουτοπαραγωγικό πόρο μιας χώρας.

Το ανθρώπινο κεφάλαιο,

αγαπητοί προσκεκλημένοι μας, είναι τα μορφωμένα παιδιά μας,  που τα τελευταία χρόνια, η πολιτεία τα άφησε  αδιάφορα και πέταξαν σαν τα πουλιά σε άλλες χώρες, όπου καταθέτουν πλέον τον πλούτο της γνώσης τους.

Η εκπαίδευση έχει τη δύναμη να επιδράσει όχι μόνο στο γνωστικό, αλλά κυρίως στο αξιακό επίπεδο των πολιτών και να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων. Το σχολείο κάθε βαθμίδας, αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους θεσμούς κοινωνικοποίησης – Φέρνει κοντά άτομα από διαφορετικές κουλτούρες – Ωθεί κυρίως τους νέους,στην ανάπτυξη προβληματισμού και κριτικής σκέψης – Συμβάλλει στην καταπολέμηση του ρατσισμού.

Μια ισορροπημένη εκπαίδευση, που προάγει τις βασικές ανθρώπινες αξίες, μπορεί να συνεισφέρει στη δημιουργία προσωπικοτήτων ελεύθερων και δίκαιων,  είπαν ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης.

—————————

Στο   ερώτημα   που   τέθηκε   αρχικά,   για   το   είδος   της  πολιτικής,     που   μπορεί   να οδηγήσει στην κοινωνική ευημερία,   η απάντηση   – με βάση όσα προαναφέρθηκαν – φαίνεται σχεδόν αυτονόητη.

Πρόκειται για την  εκπαιδευτική πολιτική,  που

  • τιμά τα στοιχεία της εθνικής μας ταυτότητας,  αλλά μη  υποδαυλίζοντας  τη

—Τιμά τα στοιχεία της εθνικής μας ταυτότητας, αλλά δεν υποδαυλίζει τη μισαλλοδοξία και τον ρατσισμό, λειτουργώντας    ως   συνεκτική δύναμη   στις νέες κοινωνίες.

  • συνδυάζει ισορροπημένα την παροχή   των απαραίτητων γνωστικών εφοδίων

—Προσφέρει τα απαραίτητα γνωστικά εφόδια, για την επαγγελματική σταδιοδρομία των νέων αλλά φροντίζει και για τη διαμόρφωση     ολοκληρωμένων     προσωπικοτήτων     με   ωραίο     και   ελεύθερο πνεύμα.

  • αποδίδοντας τιμή  στα  κλασσικά  ιδεώδη  –  συμβάλλει στη  δημιουργία  ενός

— Τιμά τα   κλασσικά  ιδεώδη   και    συμβάλλει  στη   δημιουργία   ενός πολιτεύματος, τις αρχές του οποίου οι πολίτες  σέβονται και μιας πολιτείας  που σέβεται τους πολίτες  της.

  • προάγει την ευγενή άμιλλα και επιβραβεύει την αριστεία.

Αυτή την  εκπαίδευση, επιθυμούμε,  η οποία θα  συνεχίζεται δια  Βίου, Ώστε να   διαπλάσει     νέους     με   παιδεία,   που   εκτός   από   τις επαγγελματικές τους δεξιότητες  διακρίνονται για τις  αξίες και το ήθος τους.

Σας ευχαριστώ»

Σημειώνεται πως δύο υποτροφίες σε μαθητές του Εσπερινού Λυκείου προσέφερε  ο Πρόεδρος των εκπαιδευτηρίων ΙΕΚ ΑΚΜΗ κ. Κωνσταντίνος Ροδόπουλος, ενώ η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του ΙΕΚ ΑΚΜΗ.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.